JE HANDSCHRIFT ALS LETTERTYPE

Je logo is de superheld van je organisatie. Deze moet bijzonder zijn. Vaak wordt er in een huisstijl hetzelfde lettertype gebruikt als in het logo. Maar een huisstijl lettertype kan je merkidentiteit ondersteunen. Als we hetzelfde lettertype gebruiken wordt het logo soms minder bijzonder omdat het door velen gezien wordt als ‘maar een gewoon lettertype’. Dit…

HOE BEPAAL JE DE KLEUR IN JE LOGO?

Het gebruik van kleur in je logo en huisstijl is belangrijker dan je denkt. Kleuren zijn een belangrijk onderdeel voor de herkenbaarheid van je bedrijf. Door een juiste kleur te kiezen kan je bedrijf extra goed opvallen en een belangrijke rol spelen om je logo herkenbaar te maken en effectief te laten zijn in het overbrengen…

EEN KAARTJE VERZACHT

We zitten met z’n allen in een moeilijke tijd. Niemand kent een situatie als deze. We zeggen wel eens. We zitten met z’n allen in hetzelfde schuitje. Maar je kunt gerust zeggen. we zitten met z’n allen in dezelfde storm. We kunnen nu niet bij elkaar op visite. Voor sommigen is dat best zwaar. De…

HOE HOUD IK EEN ONTWERP SIMPEL?

Als ontwerper sta ik voor het dilemma om het ontwerp telkens weer eenvoudig te houden. Het klinkt zo gemakkelijk. Maar het is simpelweg niet eenvoudig om ontwerpeenvoud te bereiken. Het is iets dat altijd in mijn achterhoofd zit als ik ontwerp. Een constante strijd met te veel ideeën en wil ze allemaal tegelijk gebruiken. “Less…